Díky teorii i praxi získáte jistotu při tvoření s dětmi.
Naučím vás tvořit obrázky na “nástěnku,” které ponesou dětský rukopis a zároveň budou esteticky uspokojivé.
To vše samozřejmě s důrazem na prožitek, proces tvorby a individualitu dítěte.
Naučíme se, jak propojovat materiály, jako je tuš, krepový papír, klovatina, potravinářské pigmenty, suché pastely, vodové i temperové barvy. Ukážu vám, jak na sebe mohou jednotlivé techniky navazovat a vy díky tomu udržíte děti déle v tvůrčím procesu.
Představím vám široké spektrum nejrůznějších zajímavých papírů (střihový papír, pergamenová náhrada, barevný hedvábný papír, scrapbookový…) a jejich netradiční využití při tvoření s dětmi. Nebudou chybět lepicí pásky, washi pásky či scrapbookové vychytávky. Naučím vás výrobu jednoduchých knih a bločků, které budou motivovat děti nejen ke kreslení, ale i k psaní.
Budeme si hrát s otisky na mnoho způsobů. Vyzkoušíme si frotáž, protisk, tisk z koláže či monotyp, to vše v dostupných podmínkách bez tiskařského lisu. Ukážeme si, jak citlivě a vkusně používat tyto techniky na přáníčka, pohledy či obrazy.
Naučíme se, jak tvořit s dětmi prostorové objekty z papíru, kartonu a sádrového obvazu. Čeká nás také kašírování a práce s papírovinou.
Keramickou hlínu vnímám jako něco víc než jen hmotu, která „zkamení“ při výpalu. Ukážu vám, že je hlína živoucí materiál, který můžete s dětmi zkoumat a tvořivě používat i netradičními způsoby bez keramické pece.
Během prvních 5 týdnů najdete každé úterý nová videa a další materiály v členské sekci na webu. Potkávat se budeme ve skupině na facebooku.
Poslední týden zůstává moje podpora ve skupině, takže budete mít čas dohnat vše, co jste v průběhu kurzu nestihli.
Výtvarná pedagožka a asistentka na katedře VV na pedagogické fakultě v Brně. Zabývá se tématy jako výtvarná hra a tvořivost v profesní přípravě budoucích učitelů či bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí.
Výtvarná pedagožka a autorka projektu MESSYPLAY. Vede tvůrčí dílny pro batolata, které jsou zaměřeny na hru, proces tvorby a experiment s nejrůznějšími výtvarnými materiály.
Psychoterapeutka a autorka projektu TVOŘIVÁ MYSL, která používá tvořivé přístupy při práci s dětským prožíváním. Budeme se věnovat tématu emocí a jejich vyjádření prostřednictvím výtvarných technik.
Lektorka zaměřující se na formativní vzdělávání. Webinář se bude věnovat tématu hodnocení výtvarných aktivit.
Učitelka hudebně – pohybové výchovy pro děti a autorka projektu Nastraž uši. Učí rodiče a pedagogy, jak se hudebně vyjadřovat bez studu a zábran.
Webinář pro 1. stupeň (družina) – Rukodělné tvoření s prožitkem
Ebook VYPRÁVĚNÍ KRESLENÍM (o vývoji dětského výtvarného projevu)
PDF se seznamem doporučené literatury
Přístup do online kurzu NADCHNĚTE DĚTI PRO TVOŘENÍ
JARO, LÉTO, PODZIM, ZIMA v prožitkovém tvoření (série 4 webinářů)
Online kurz si můžete objednat za 3 450 Kč.
Můžete zaplatit ve 2 měsíčních splátkách po 1 850 Kč.
Všichni, kteří si objednají kurz do pondělí 30. 8., ode mě dostanou 2 hodinový živý webinář o textilních technikách MALUJEME (NEJEN) NA TRIČKO 5xjinak.
"Velice si cením Vaší práce. Díky Vám a Vašemu kurzu jsem objevila a "ztotožnila se" s novými výtvarnými technikami, nabyla výtvarného sebevědomí, dostala jsem podporu ke tvoření a zkoušení nového s dětmi, na které jsem si předtím netroufala. Pod vaším vedením se mi dobře, svobodně pracovalo, což předám i dětem, každý máme své tempo a právo se vyjádřit svým způsobem."
"Kurz mi přinesl další nápady pro práci s dětmi, realizovala jsem téměř denně i drobné zážitkové tvoření - např. různá překvapení - nechali jsme malovat houby (otisk, pozorování...) nebo jsem technikou frotáže udělala dětem neviditelné obrázky, děti si arch papíru pomalovaly a obrázek se jim objevil. Dnes jsme experimentovali s anilinovými barvami a solí - podklad pro zážitkové ztvárnění legendy o sv. Martinovi."
"Kurz byl skvělý. Než jsem se přihlásila, trochu jsem váhala s ohledem na finance, ale nelituji ani koruny. Tolik inspirace, která je opravdu vhodná pro školkové děti, bych jinde takto přehledně neposbírala. Těším se na každou mou ranní směnu, kdy můžu zkoušet další a další nápady přímo v praxi. A zkouším opravdu s nadšením, které doufám přenáším i na děti."
"Kurz mi představil výtvarné tvoření ve zcela jiné úrovni. To, že u tvorby dětí není na prvním místě výsledek, ale proces, jsem věděla. Nevěděla jsem, jak na to. Díky kurzu jsem poznala mnoho metod a způsobů, jak výtvarno povýšit na prostředek rozvoje osobnosti dítěte a i pedagoga."
"V kurzu jsem čekala inspiraci a takové “nakopnuti”, čehož se mi dostalo. Vedení a náplň kurzu vypovídá o povolanosti a zapálení pro toto téma. Mnohaletá praxe a odbornost je znát v každém modulu, kurz je veden v přátelském duchu a velmi podpůrně. Jste profesionál."
"Radka Rubešová boří stereotypy českých pedagogů a uniformitu nástěnek na školních chodbách. Pokud máte rádi "instantní návody", předlohy a šablonky, držte se raději svého Pinterestu. Pokud chcete vést děti k autentickému výtvarnému vyjádření, prožitku a radosti z tvorby, pak jste tu správně."
“Kurz byl skvělý. Než jsem se přihlásila, trochu jsem váhala s ohledem na finance, ale nelituji ani koruny. Tolik inspirace, která je opravdu vhodná pro školkové děti, bych jinde takto přehledně neposbírala. Těším se na každou mou ranní směnu, kdy můžu zkoušet další a další nápady přímo v praxi. A zkouším opravdu s nadšením, které doufám přenáším i na děti.“
“Kurz mi přinesl další nápady pro práci s dětmi, realizovala jsem téměř denně i drobné zážitkové tvoření – např. různá překvapení – nechali jsme malovat houby (otisk, pozorování…) nebo jsem technikou frotáže udělala dětem neviditelné obrázky, děti si arch papíru pomalovaly a obrázek se jim objevil. Dnes jsme experimentovali s anilinovými barvami a solí – podklad pro zážitkové ztvárnění legendy o sv. Martinovi. “
“Velice si cením Vaší práce. Díky Vám a Vašemu kurzu jsem objevila a “ztotožnila se” s novými výtvarnými technikami, nabyla výtvarného sebevědomí, dostala jsem podporu ke tvoření a zkoušení nového s dětmi, na které jsem si předtím netroufala. Pod vaším vedením se mi dobře, svobodně pracovalo, což předám i dětem, každý máme své tempo a právo se vyjádřit svým způsobem.“
“Radka Rubešová boří stereotypy českých pedagogů a uniformitu nástěnek na školních chodbách. Pokud máte rádi “instantní návody”, předlohy a šablonky, držte se raději svého Pinterestu. Pokud chcete vést děti k autentickému výtvarnému vyjádření, prožitku a radosti z tvorby, pak jste tu správně.“
“V kurzu jsem čekala inspiraci a takové “nakopnuti”, čehož se mi dostalo. Vedení a náplň kurzu vypovídá o povolanosti a zapálení pro toto téma. Mnohaletá praxe a odbornost je znát v každém modulu, kurz je veden v přátelském duchu a velmi podpůrně. Jste profesionál.“
“Kurz mi představil výtvarné tvoření ve zcela jiné úrovni. To, že u tvorby dětí není na prvním místě výsledek, ale proces, jsem věděla. Nevěděla jsem, jak na to. Díky kurzu jsem poznala mnoho metod a způsobů, jak výtvarno povýšit na prostředek rozvoje osobnosti dítěte a i pedagoga.“
Ráda se s vámi podělím o zkušenosti, které jsem načerpala během 14 let vedení výtvarných aktivit a jako absolventka řady arteterapeutických výcviků. Jsem spoluautorkou knihy Výchova prožitkem, která je vyhledávanou metodickou příručkou pro pedagogy MŠ.
Mým největším přáním je, aby se děti nebály svobodně tvořit a rodiče nebo pedagogové od nich neočekávali perfektní výsledek. Jsem přesvědčená, že důležitější je samotný proces tvorby a radost, kterou dětem objevování výtvarného světa přináší.
Určitě ano. Vnese vám svěží vítr do plachet a znovu nadchne pro tvoření. Techniky, které znáte, osvěžím zajímavými a neotřelými kombinacemi.
To máte pravdu. Kdo by se ale chtěl nekonečně dlouho probírat náměty, které nejsou prověřené a často je ani nevytvářely děti? Mnohé navíc nepodporují autentický výtvarný projev. Mé nápady a postupy vychází z dlouholeté praxe a mám je odzkoušené na předškolácích, rodičích s dětmi i ve školních družinách.
Ne. Mým cílem je, abyste po 6 týdnů byli co nejvíce aktivní ve skupině a vzájemně se inspirovali a obohacovali. Také abyste zkoušeli aktivity v praxi s dětmi. Osvědčení získají pouze ti, kteří vyplní každý týden kraťoučkou zpětnou vazbu o tom, jak se jim v kurzu daří.
V letním kurzu se to povedlo 300 ze 700 účastníků a věřím, že se to povede i vám.
Bohužel ne. Akreditace on-line vzdělávání je mimořádně náročná. Ale i navzdory tomu některé účastnice mají kurz proplacený zaměstnavatelem. Zkuste se zeptat, co na to ten váš.
Ne, 6 týdnů trvá aktivní vzdělávání ve facebookové skupině. Probereme společně všechny čtyři moduly a zodpovím vaše otázky. Budeme mít živá vysílání a webináře s odborníky.
Ne. Můžete se vzdělávat v čase, který vyhovuje vám.
Při tvoření vycházím z běžně dostupných výtvarných potřeb, které většinou používáte na svých pracovištích. Na začátku kurzu vám pošlu seznam, abyste se mohli připravit.
Předtočená videa zaberou asi 1 hodinu týdně. Živé vysílání, kde odpovídám na vaše otázky 30 – 60 minut. K tomu připočtěte čas, ve kterém si budete zkoušet výtvarné techniky.
Napište mi na můj email: radka@radkarubesova.cz
"Doufala jsem, že v kurzu nebudou žádné suché, šablonovité a okoukané nápady. Moje očekávání se naplnila. Kurz byl úžasný. Velmi mi vyhovovalo, že jsem si jednotlivá videa ke kurzu mohla zhlédnout v době, kdy jsem na to měla čas a chuť. V případě jakýchkoli dotazů jsem měla možnost se kdykoli zeptat a dostalo se mi velmi rychlé odpovědi."
"Pracuji ve školní družině jObsah kurzu předčil mé očekávání. Díky Radce, která měla vše úžasně připravené, se mi podařilo získat ucelený přehled o spoustě tvořivých aktivit. On-line forma kurzu nám poskytla možnost vyzkoušet si všechny nabízené techniky. Tohle bychom nemohli díky prezenční formě kurzu nikdy stihnout. Děkuji moc za tento nápad, obzvláště v této nelehké době, uspořádat kurz on-line."
"Kurz mi ukazuje, jak učit výtvarku s prožitkem. Být teď a tady při práci s dětmi. Ne diktovat, co a jak udělat, ale dát jim prostor pro sebevyjádření. Učí mě, jak výtvarné dílo žáka hodnotit a neublížit. Posiluje moje jistoty při práci. Jak být kreativní, nebát se experimentovat. Naučil mě těšit se na své hodiny ve škole a ne je jenom odučit."
“Tento kurz mě nenudí, baví mě, motivuje mě, pomáhá mi při mé práci ve škole. Učí mě znát výtvarné techniky a jejich další možnosti, dává mi možnost vyzkoušet si je, umět je aplikovat v praxi a mít zpětnou vazbu od lektora i účastníků. Učí mě také znát správný materiál, umět ho nahradit a vědět, kde ho koupit či pořídit. Součástí kurzu jsou také užitečné webináře s odborníky a velký seznam doporučených knih k dalšímu samostudiu. Ale navíc mi ukazuje, jak učit prožitkem. Být teď a tady při práci s dětmi. Ne diktovat, co a jak udělat, ale dát jim prostor pro sebevyjádření. Učí mě, jak výtvarné dílo žáka hodnotit a neublížit. Posiluje moje jistoty při práci. Jak být kreativní, nebát se experimentovat. Naučil mě těšit se na své hodiny ve škole a ne je jenom odučit.“
“Pracuji ve školní družině jako vychovatelka. Od kurzu jsem očekávala získání nových tvůrčích námětů pro svou další práci s dětmi. Obsah kurzu předčil mé očekávání. Díky paní Radce, která měla vše úžasně připravené (v prezentacích), se mi podařilo získat ucelený přehled o spoustě tvořivých aktivit. Vše jsme měli možnost vyzkoušet si, poté to společně probrat a vyhodnotit. Díky času, který nám poskytla on-line forma kurzu, jsme si opravdu vyzkoušeli všechny nabízené techniky. Tohle bychom nemohli díky prezenční formě kurzu nikdy stihnout. Děkuji moc za tento nápad, obzvláště v této nelehké době, uspořádat kurz on-line. “
“Očekávala jsem, že v kurzu načerpám nové nápady, na tvoření s malými (převážně předškolními) dětmi. Doufala jsem, že zde nebudou žádné suché, šablonovité a okoukané nápady. Moje očekávání se naplnila. Kurz byl úžasný. Obsahoval nejen všeobecné shrnutí různých výtvarných technik, ale také seznámení s různorodým, nejen výtvarným, materiálem, který lze pro tvoření s malými dětmi využít (+ praktické rady, co přesně a kde sehnat). Velmi mi vyhovovalo, že jsem si jednotlivá videa ke kurzu mohla zhlédnout v době, kdy jsem na to měla čas a chuť. V případě jakýchkoli dotazů jsem měla možnost se kdykoli zeptat a dostalo se mi velmi rychlé odpovědi. Díky přizvaným odborníkům jsem měla možnost dozvědět se o mnoha dalších tématech týkajících se dětí a práce s nimi. Doufám, že si se svými dětmi budu ještě dlouho užívat naše výtvarné chvilky, ve kterých budu využívat poznatků a nápadů z tohoto kurzu. A také nadšení tvořit.“