Nestihli jste webinář? Podívejte se na něj ze záznamu.

Už víte, jak děti nadchnout a motivovat, ale chybí vám neotřelé výtvarné techniky a postupy?

Tvoříte se skupinou dětí a nevíte, jaké výtvarné materiály použít?
Nechcete s dětmi jen vyrábět, ale rádi byste je vedli skrze prožitek a dali tvoření další přesah?
Chcete, aby si děti tvoření užily a zároveň měly radost z povedeného obrazu/výrobku?

Prozradím vám své nejúspěšnější výtvarné techniky, kterými oslníte děti, jejich rodiče i vedení školky.

Na co se můžete těšit?

Ukážu vám své neotřelé techniky a postupy, které dokážete mezi sebou kombinovat.
Díky teorii i praxi získáte jistotu při tvoření s dětmi.
Na obrazy na „nástěnku,“ které ponesou dětský rukopis a zároveň budou esteticky uspokojivé.
To vše samozřejmě s důrazem na prožitek, proces tvorby a individualitu dítěte.

prožitková výtvarná výchova pro pedagogy a lektory neotřelé výtvarné techniky nápady motivace dětí ke tvoření

Jaké konkrétní výtvarné techniky vás čekají?

V rámci čtyř modulů vás seznámím se svými oblíbenými technikami a ukážu vám, jak je i vy můžete zařadit do svého stálého repertoáru tvořivých aktivit.

techniky a náměty v prožitkovém tvoření dětí společná výtvarná výchova prožitkem s radkou rubešovou pro lektory, pedagogy, učitele

1. modul – Neotřelé kombinace materiálů pro kresbu a malbu

Naučíme se, jak propojovat materiály, jako je tuš, krepový papír, klovatina, potravinářské pigmenty, suché pastely, vodové i temperové barvy. Ukážu vám, jak na sebe mohou jednotlivé techniky navazovat a vy díky tomu udržíte děti déle v tvůrčím procesu.

2. modul – Papírové tvoření

Představím vám široké spektrum nejrůznějších zajímavých papírů (střihový papír, pergamenová náhrada, barevný hedvábný papír, scrapbookový…) a jejich netradiční využití při tvoření s dětmi. Nebudou chybět lepicí pásky, washi pásky či scrapbookové vychytávky. Naučím vás výrobu jednoduchých knih a  bločků, které budou motivovat děti nejen ke kreslení, ale i k psaní.

3. modul – Jednoduchá grafika

Budeme si hrát s otisky na mnoho způsobů. Vyzkoušíme si frotáž, protisk, tisk z koláže či monotyp, to vše v dostupných podmínkách bez tiskařského lisu. Ukážeme si, jak citlivě a vkusně používat tyto techniky na přáníčka, pohledy či obrazy.

4. modul – Prostorová tvorba

Naučíme se, jak tvořit s dětmi prostorové objekty z papíru, kartonu a sádrového obvazu. Čeká nás také kašírování a práce s papírovinou.

Pro koho je kurz určen?

Kurz jsem připravila pro lektory a pedagogy, kteří pracují s dětmi ve věku 3 –  8 let.

PŘIHLÁSIT SE DO online kurzu

Začínáme v pondělí 3.5. 2021

prožitková výtvarná výchova tvoření pro děti lektoři učitelé pedagogové neotřelé výtvarné techniky s radkou rubešovou online kurz

Jak bude kurz probíhat?

Našich 5 společných týdnů začne v pondělí 3. května a skončí 6. června 2021.
Během prvních 4 týdnů najdete každé úterý nová videa a další materiály v členské sekci na webu. Potkávat se budeme ve skupině na facebooku.
Poslední týden zůstává moje podpora ve skupině, takže budete mít čas dohnat vše, co jste v průběhu kurzu nestihli.

Co je součástí kurzu?

  1. Videa plná informací a inspirace
    V komentovaných prezentacích vám ukážu, jak a proč používat dané výtvarné techniky.
  2. Živá vysílání OTÁZKY A ODPOVĚDI
    Každý týden se můžete ptát a já vám ve videu odpovím.
  3. Tematická vlákna ve skupině
    Vzájemná inspirace zkušenostmi z praxe.
  4. Praktické úkoly
    Výtvarné techniky, které si můžete vyzkoušet sami nebo s dětmi.
  5. Pracovní listy
    Pro usnadnění studia mám pro vás připravené pracovní listy.

Do programu jsem přizvala další hosty, kteří se zabývají tvořivostí. Těšit se můžete na webináře s:

Výtvarná pedagožka a asistentka na katedře VV na pedagogické fakultě v Brně. Zabývá se tématy jako výtvarná hra a tvořivost v profesní přípravě budoucích učitelů či bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí.

Mgr. Bc. Pavla Novotná, Ph.D.

Výtvarná pedagožka a asistentka na katedře VV na pedagogické fakultě v Brně. Zabývá se tématy jako výtvarná hra a tvořivost v profesní přípravě budoucích učitelů či bezprostřední expresivita výtvarného projevu předškolních dětí.

Výtvarná pedagožka a autorka projektu MESSYPLAY. Vede tvůrčí dílny pro batolata, které jsou zaměřeny na hru, proces tvorby a experiment s nejrůznějšími výtvarnými materiály.

Mgr. Kateřina Exnerová

Výtvarná pedagožka a autorka projektu MESSYPLAY. Vede tvůrčí dílny pro batolata, které jsou zaměřeny na hru, proces tvorby a experiment s nejrůznějšími výtvarnými materiály.

Mgr. Monika Guillemin Weiglová psychoterapeutka host webináře Tvoření tě promění práce s imaginacemi

Mgr. Monika Guillemin Weiglová

Psychoterapeutka a autorka projektu TVOŘIVÁ MYSL, která používá tvořivé přístupy při práci s dětským prožíváním. Budeme se věnovat tématu emocí a jejich vyjádření prostřednictvím výtvarných technik.

Mgr. Lucie Samková - lektorka zaměřující se na formativní vzdělávání. Webinář se bude věnovat tématu hodnocení výtvarných aktivit.

Mgr. Lucie Samková 

Lektorka zaměřující se na formativní vzdělávání. Webinář se bude věnovat tématu hodnocení výtvarných aktivit.

A to pořád není všechno. Jaké bonusy jsem pro vás ještě připravila?

Webinář na téma Zpětná vazba a hodnocení
Webinář pro 1. stupeň (družina) – Rukodělné tvoření s prožitkem
Ebook VYPRÁVĚNÍ KRESLENÍM (o vývoji dětského výtvarného projevu)
PDF se seznamem doporučené literatury
Přístup do online kurzu NADCHNĚTE DĚTI PRO TVOŘENÍ

Kolik kurz stojí?

Do čtvrtku 29. 4. 2021  si můžete online kurz objednat za 3 450 Kč.

Můžete zaplatit ve 2 měsíčních splátkách po 1 850 Kč.

Nenechte si ujít dárek za včasné přihlášení!

Všichni, kteří si objednají kurz do neděle 25. 4., ode mě dostanou tištěnou knihu Výchova prožitkem.

CHCI SE PŘIHLÁSIT VČAS

V minulém běhu se zapojilo přes 90 pedagogů. Jak se jim se mnou tvořilo a co jim online kurz přinesl?

"Kurz mi představil výtvarné tvoření ve zcela jiné úrovni. To, že u tvorby dětí není na prvním místě výsledek, ale proces, jsem věděla. Nevěděla jsem, jak na to. Díky kurzu jsem poznala mnoho metod a způsobů, jak výtvarno povýšit na prostředek rozvoje osobnosti dítěte a i pedagoga."

Zdeňka Hurtová

"V kurzu jsem čekala inspiraci a takové “nakopnuti”, čehož se mi dostalo. Vedení a náplň kurzu vypovídá o povolanosti a zapálení pro toto téma. Mnohaletá praxe a odbornost je znát v každém modulu, kurz je veden v přátelském duchu a velmi podpůrně. Jste profesionál."

Marie Krejčová

"Radka Rubešová boří stereotypy českých pedagogů a uniformitu nástěnek na školních chodbách. Pokud máte rádi "instantní návody", předlohy a šablonky, držte se raději svého Pinterestu. Pokud chcete vést děti k autentickému výtvarnému vyjádření, prožitku a radosti z tvorby, pak jste tu správně."

Kateřina Karlická

Radka Rubešová boří stereotypy českých pedagogů a uniformitu nástěnek na školních chodbách. Pokud máte rádi „instantní návody“, předlohy a šablonky, držte se raději svého Pinterestu. Pokud chcete vést děti k autentickému výtvarnému vyjádření, prožitku a radosti z tvorby, pak jste tu správně.

Kateřina Karlická

V kurzu jsem čekala inspiraci a takové “nakopnuti”, čehož se mi dostalo. Vedení a náplň kurzu vypovídá o povolanosti a zapálení pro toto téma. Mnohaletá praxe a odbornost je znát v každém modulu, kurz je veden v přátelském duchu a velmi podpůrně. Jste profesionál.

Marie Krejčová

Kurz mi představil výtvarné tvoření ve zcela jiné úrovni. To, že u tvorby dětí není na prvním místě výsledek, ale proces, jsem věděla. Nevěděla jsem, jak na to. Díky kurzu jsem poznala mnoho metod a způsobů, jak výtvarno povýšit na prostředek rozvoje osobnosti dítěte a i pedagoga.

Zdeňka Hurtová

Kdo vás online kurzem provede?

Pojďte se mnou udělat další krok do světa prožitkového tvoření

Ráda se s vámi podělím o zkušenosti, které jsem načerpala během 14 let vedení výtvarných aktivit a jako absolventka řady arteterapeutických výcviků. Jsem spoluautorkou knihy Výchova prožitkem, která je vyhledávanou metodickou příručkou  pro pedagogy MŠ.

Mým největším přáním je, aby se děti nebály svobodně tvořit a rodiče nebo pedagogové od nich neočekávali perfektní výsledek. Jsem přesvědčená, že důležitější je samotný proces tvorby a radost, kterou dětem objevování výtvarného světa přináší.

Video-reference:

Nejčastější otázky

Je kurz vhodný i pro pokročilé a zkušené pedagogy výtvarné výchovy?

Určitě ano. Vnese vám svěží vítr do plachet a znovu nadchne pro tvoření. Techniky, které znáte, osvěžím zajímavými a neotřelými kombinacemi.

Proč bych měla platit za kurz, když internet je plný technik a námětů zdarma?

To máte pravdu. Kdo by se ale chtěl nekonečně dlouho probírat náměty, které nejsou prověřené a často je ani nevytvářely děti? Mnohé navíc nepodporují autentický výtvarný projev. Mé nápady a postupy vychází z dlouholeté praxe a mám je ozkoušené na předškolácích, rodičích s dětmi i ve školních družinách.

Získám automaticky osvědčení o absolvování kurzu?

Ne. Mým cílem je, abyste po 5 týdnů byli co nejvíce aktivní ve skupině a vzájemně se inspirovali a obohacovali. Také abyste zkoušeli aktivity v praxi s dětmi. Osvědčení získají pouze ti, kteří vyplní každý týden kraťoučkou zpětnou vazbu o tom, jak se jim v kurzu daří.

Je online kurz akreditován?

Bohužel ne. Akreditace on-line vzdělávání je mimořádně náročná. Ale i navzdory tomu některé účastnice mají kurz proplacený zaměstnavatelem. Zkuste se zeptat, co na to ten váš.

Budu mít přístup ke kurzu pouze po dobu 5 týdnů?

Ne, 5 týdnů trvá aktivní vzdělávání ve facebookové skupině. Probereme společně všechny čtyři moduly a zodpovím vaše otázky. Budeme mít živá vysílání a webináře s odborníky.

Musím se účastnit on-line kurzu v určitou hodinu?

Ne. Můžete se vzdělávat v čase, který vyhovuje vám.

Budu potřebovat nějaké speciální výtvarné pomůcky a materiály?

Při tvoření vycházím z běžně dostupných výtvarných potřeb, které většinou používáte na svých pracovištích. Na začátku kurzu vám pošlu seznam, abyste se mohli připravit.

Kolik času budu mít na studium?

Předtočená videa zaberou asi 1 hodinu týdně. Živé vysílání, kde odpovídám na vaše otázky 30 – 60 minut. K tomu připočtěte čas, ve kterém si budete zkoušet výtvarné techniky.

Máte další otázky?

Napište mi na můj email: radka@radkarubesova.cz

prožitková výtvarná výchova tvoření pro děti lektoři učitelé pedagogové neotřelé výtvarné techniky s radkou rubešovou online kurz

Další reference od lektorů a pedagogů:

"Doufala jsem, že v kurzu nebudou žádné suché, šablonovité a okoukané nápady. Moje očekávání se naplnila. Kurz byl úžasný. Velmi mi vyhovovalo, že jsem si jednotlivá videa ke kurzu mohla zhlédnout v době, kdy jsem na to měla čas a chuť. V případě jakýchkoli dotazů jsem měla možnost se kdykoli zeptat a dostalo se mi velmi rychlé odpovědi."

Zuzana Rulfová

"Pracuji ve školní družině jObsah kurzu předčil mé očekávání. Díky Radce, která měla vše úžasně připravené, se mi podařilo získat ucelený přehled o spoustě tvořivých aktivit. On-line forma kurzu nám poskytla možnost vyzkoušet si všechny nabízené techniky. Tohle bychom nemohli díky prezenční formě kurzu nikdy stihnout. Děkuji moc za tento nápad, obzvláště v této nelehké době, uspořádat kurz on-line."

Hana Kukačková

"Kurz mi ukazuje, jak učit výtvarku s prožitkem. Být teď a tady při práci s dětmi. Ne diktovat, co a jak udělat, ale dát jim prostor pro sebevyjádření. Učí mě, jak výtvarné dílo žáka hodnotit a neublížit. Posiluje moje jistoty při práci. Jak být kreativní, nebát se experimentovat. Naučil mě těšit se na své hodiny ve škole a ne je jenom odučit."

Pavlína Kolertová

Tento kurz mě nenudí, baví mě, motivuje mě, pomáhá mi při mé práci ve škole. Učí mě znát výtvarné techniky a jejich další možnosti, dává mi možnost vyzkoušet si je, umět je aplikovat v praxi a mít zpětnou vazbu od lektora i účastníků. Učí mě také znát správný materiál, umět ho nahradit a vědět, kde ho koupit či pořídit. Součástí kurzu jsou také užitečné webináře s odborníky a velký seznam doporučených knih k dalšímu samostudiu. Ale navíc mi ukazuje, jak učit  prožitkem. Být teď a tady při práci s dětmi.  Ne diktovat, co a jak udělat, ale dát jim prostor pro sebevyjádření. Učí mě, jak výtvarné dílo žáka hodnotit a neublížit. Posiluje moje jistoty při práci. Jak být kreativní, nebát se experimentovat. Naučil mě těšit se na své hodiny ve škole a ne je jenom odučit.

Pavlína Kolertová

Pracuji ve školní družině jako vychovatelka. Od kurzu jsem očekávala získání nových tvůrčích námětů pro svou další práci s dětmi. Obsah kurzu předčil mé očekávání.  Díky paní Radce, která měla vše úžasně připravené (v prezentacích), se mi podařilo získat ucelený přehled o spoustě tvořivých aktivit. Vše jsme měli možnost vyzkoušet si, poté to společně probrat a vyhodnotit. Díky času, který nám poskytla on-line forma kurzu, jsme si opravdu vyzkoušeli všechny nabízené techniky. Tohle bychom nemohli díky prezenční formě kurzu nikdy stihnout. Děkuji moc za tento nápad, obzvláště v této nelehké době, uspořádat kurz on-line. 

Hana Kukačková

Jako naprostý laik, který se chystá na změnu zaměstnání – chci pracovat v MŠ – jsem se dověděla tolik odborných informací. Velice oceňuji možnost si pustit videa a záznamy v době, kdy mám na to čas. Oceňuji Vaše nasazení a zapálenost pro tvoření, vedla jste všechna videa velice fundovaně, máte spoustu zkušeností a znalostí, dokážete je krásně předat ostatním. Máte dar vše vysvětlit tak, aby je druhý pochopil. Z Vás člověk úplně nasává tu energii  a nadšení z tvoření, přenášíte to na ostatní tak, že i když s Vámi nesedíme v jedné místnosti nebo si nemůžeme hned techniky vyzkoušet při osobním setkání, člověk má tendence vás následovat při sledování videí a zkoušet ihned on-line (i když je třeba půlnoc). Velice oceňuji všechny názorné ukázky, které byly i pro laika, jako jsem já, krásně zpracované, pochopitelné, jasné. Informací bylo opravdu mnoho, přesto pěkně strukturovaně a logicky zpracované a předané. Velice děkuji, bylo to inspirující. Stejně tak FB skupina a inspirace od dalších účastnic kurzu a od účastnic webinářů. 

Zuzana Fiedlerová

Nadchněte děti pro tvoření